بانوی سبز

جشنواره سمت سبز زمین

بانوی سبز

جشنواره سمت سبز زمین

بانوی سبز

این وبلاگ به منظور شرکت در جشنواره سمت سبز زمین و در راستای دغدغه شخصی من در حفظ محیط زیست برای فرزندان مان ایجاد شده است.


فقط 7 درصد زباله های کشور تفکیک می شود!

S@mane | دوشنبه, ۶ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۱۱:۲۹ ب.ظ

مدیرکل دفتر آب و خاک سازمان حفاظت محیط زیست گفت: روزانه 49 هزار تن زباله خانگی در کشور تولید می شود که از این حجم عظیم فقط هفت درصد آن تفکیک می شود.

محمدجواد سروش در گفت وگو با ایرنا به مناسبت روز زمین پاک، افزود: مساله مهم بحث بازیافت است، نباید زباله را به صورت دورریز ببینیم؛ زباله یک سرمایه ملی است که می تواند دوباره به چرخه تولید برگردد.

سروش با بیان اینکه استفاده مجدد یکی از برنامه های جهانی است، گفت: برای رسیدن به هدف سه بحث کاهش پسماند، استفاده مجدد و بازیافت مطرح است که باید در چارچوب آن حرکت کنیم.

وی افزود: امروز فقط 22 درصد پسماندها بازیافت می شود که باید در برنامه پنج ساله ششم به 80 درصد برسد. در این مسیر برنامه های زیادی داریم که حمایت از مراکز بازیافت، تهیه ضابطه هایی برای مدیریت پسماندهای عادی، پزشکی و الکترونیکی از جمله این برنامه هاست.

سروش، به برنامه های در دست اقدام سازمان حفاظت محیط زیست در زمینه مدیریت پسماند اشاره کرد و گفت: این سازمان قوانین و ضوابط مربوطه را تهیه کرده که اجرای آنها نیازمند همکاری همه دستگاه های مرتبط است.

  • S@mane

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی